Het leek er even op dat mei een rustige maand zou gaan worden maar niets bleek minder waar. Amorgos, Aquavitesse en Sailing Business Events hadden op korte termijn een schipper nodig. Tsja en dan bel je Simon.
Ik heb nu net in zeer korte termijn een 3 daagse CWO cursus, een delivery van een IMX 40 naar IJburg, 2 dagen privéles, een bedrijfsevenement en de NSR 2013 achter de rug. Allemaal zeer mooie momenten aan elkaar geknoopt. Mensen met windkracht ‘veel’ hun eerste uren op het water laten beleven zonder het gevoel dat het eng is, is net zo mooi als met een bedrijfsteam op een IMX 40 soms meer dan 10 knopen snelheid op de finish af te stuiven. Ik krijg daar gewoon energie van, samen met mensen het beste in ze naar boven halen, dingen doen die ze een dag ervoor nog niet voor mogelijk hadden gehouden. Heren van Dockwise, Bedankt !
Het Hemelvaartweekeinde is standaard gereserveerd voor de North Sea Regatta. Ik voer mee op de Weerga. Misschien wel de mooiste wedstrijdboot van Nederland. Het IRC1 veld is zeer sterk, met dit jaar een paar nieuwe namen. Altijd leuk! Vechten voor iedere meter tussen deze meestal grotere boten dan de onze! Het evenement was als altijd top georganiseerd. Zelfs het weer heeft meegewerkt. Regen, zon, wind, geen wind, we hebben alles gezien. Ook onze resultaten waren zo wisselend als het weer. We hebben 2 hele mooie 2 plaatsten gevaren, maar ook zijn we 2 keer als 6de gefinisht.
Grote domper op ons evenement was de veiligheidscontrole bij ons aan boord. We lagen nog niet goed en wel vast of de hele boot moest open. Uiteindelijk hebben we 8 strafpunten gekregen voor de vrijdag omdat we 2 van de 6 kussens niet aan boord hadden (hebben de heren gezien hoe het regende ?!?) en omdat de railing niet strak genoeg stond (hebben de heren zelf wel eens in de railing gehiked ?!?). Met dit soort mierenneuken maak je dus geen vrienden.
De laatste dag is als altijd iets geks met het weer. Dit jaar geen mist, maar geen wind. Na 2 uur wachten besloot het comité ons toch weg te starten. Geen probleem Hoe minder het waait hoe sneller onze boot is. Helaas mochten we een half uurtje later toch naar de kant motoren, echt te weinig voor 12 mijl wedstrijdzeilen.
Iedereen bedankt voor weer een mooie editie van de NSR! Speciaal applaus voor Frans Sluyters die nu dan toch echt gaat stoppen. Rock on !